14 antwoorden op “Ervaring met tanken bij dats24 met Xtra kaart?”



  1. Mijn man vroeg ooit na bij de garagist of t eigenlijk nodig was ooit je tank en leidingen te zuiveren met een bepaald product dat ze verkochten om bij de diesel in de tank te doen. Garagist zijn reactie was, dat ligt eraan waar je tankt. Hij noemde enkele punten waar t volgens hen minder kwalitatieve brandstof was.en dats 24 zat daarbij… gewoon info die ik meegeef. Of t zo is weet ik niet… maar volgens de garagist bespaar je dus eig niet, de diesel die je daar goedkoper betaald zorgt volgens hen dat je sneller onderhoud aan de auto nodig hebt.

  2. Ik doe minder km als ik daar tank, q8 vinden wij de beste, meeste km op volle tank, dus voor ons het voordeligste

  3. ik tank al jaren bij dats 24. nog nooit geen problemen gehad. enkel 2× problemen gehad bij tanken bij lukoil. kan dan ook weer toeval zijn 🤷‍♀️. (diesel)

  4. Hier tank ik nooit meer met dats en 2x getankt daar in de winter er en mijn diesel was bevroren. Bijna mijn auto naar de klote en mijn garagist zei dat het meer voorkwam bij mensen die bij dats tanken

  5. Ik heb van mijn ouders meegekregen dat je ongeveer 100 km meer kan rijden met 1 tankbeurt (volledige tank) als je bij Shell tankt. Ik heb dit ook uitgetest en vergeleken met o.a. Q8 die qua prijs doorgaans hetzelfde vragen. En het klopte inderdaad. Ik probeer daarom altijd bij Shell te tanken. Lukt dit een keer niet, probeer ik in de plaats bij Total te tanken. Geeft ongeveer hetzelfde resultaat. Uiteraard speelt je rijstijl daarbij ook een rol: iets minder dan de maximaal toegelaten snelheid rijden maakt ook dat je dikwijls minder voor rode lichten op je weg moet stilstaan.

  6. Ik tank nooit meer bij Lukoil, had eens vervangwagen (diesel verbruik 3l per 100km) ik moest een rit doen van ca 80km heen en terug , ik tank 6liter en kon niet op bestemming raken zonder bij te tanken.voor ik tankte was er nog geen signaal om te tanken

  7. Ik tank altijd dats en dat is prima! Nooit problemen mee gehad. Rij er iets minder km mee dan duurder maar uitgerekend en t verschil in prijs haalde ik er echt niet uit die duurdere. Dus ik blijf gewoon met dats rijden. Bovendien nog kleine korting van werk daar voor mij

  8. Ik tank altijd dats en dat is prima! Nooit problemen mee gehad. Rij er iets minder km mee dan duurder maar uitgerekend en t verschil in prijs haalde ik er echt niet uit die duurdere. Dus ik blijf gewoon met dats rijden. Bovendien nog kleine korting van werk daar voor mij

  9. Ik tankte altijd bij dats maar doordat ik bijna stilviel moest ik wel eens ergens anders tanken en het viel mij op dat ik toch langer kon rijden met dezelfde tank dan bij dats en de prijs scheelde niet veel. Aangezien ik aan de grens mer Nederland woon tank ik nu daar een stuk voordeliger.

  10. Q8 sinds jaren. Ik doe veel kilometers en de diezel van dats is van mindere kwaliteit. Veel vergeleken in het verleden en Q8 komt het beste eruit.

  11. Ik merk toch een serieus verschil:
    Met een volle tank van total doe ik 820 km tov 730 bij texaco bijvoorbeeld . Euro 95. Zelfde trajecten.

  12. Kwaliteit van goedkope brandstof zoals ‘de witte pompen’ DATS24… Gisteren weer een broodje aap gehoord. Iemand die beweerde dat ze het laatste uit de ‘grote tank’ gebruiken… gezever 😂! Feiten: Omzet van 2.000.000L per dag (veel restjes🤣 ), DATS24 was eigendom van Kuwait Petroleum, Q8 😉👍 nu terug van Colruyt.

    Citaat: ” De belangrijkste leverancier van DATS24 is bijvoorbeeld niemand minder dan TotalFina. Ook Q8 garandeert dat zowel Q8 als Q8 Easy identiek dezelfde brandstof verkoopt. Duurdere brandstof biedt dus geen enkele garantie op een betere kwaliteit of een lager verbruik”

    Uitreksel verslag 2018 FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie:

    Bij de publieke stations is de kwaliteit van de aangeboden mo
    torbrandstoffen goed, met een vastgestelde non-conformiteits-
    graad van 2,75 %. De vastgestelde inbreuken hebben betrekking op de dampspanning, het vlampunt en in mindere mate met de oxidatiebestendigheid.
    Bij de privépompen is de kwaliteit van de bemonsterde brand-
    stoffen eveneens goed, met een non-conformiteitspercentage
    van ongeveer 4,97 %, alle brandstoffen samengenomen. De parameters die het meest in gebreke blijken, zijn het zwavelgehalte, en in mindere mate de oxidatiebestendigheid.

    Voor de liefhebbers nog enkele interessante linken dat mijn kennis bevestigd (zelf 2 jaar bij Total Fina en BP gewerkt) en ik niet zomaar iets ‘vertel’….

    https://radio2.be/…/is-goedkope-brandstof-slechter-voor-de-…

    https://economie.fgov.be/…/pu…/verslag-van-de-activiteiten-4

    https://www.hln.be/…/diesel-en-benzine-aan-belgische-pomp…/…



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *