Belfius – Ervaringen, Klachten & reviews

Belfius was vroeger bekend onder de naam Dexia. Belfius is een Belgische bank- en verzekeringsgroep.

Klantendienst Belfius: 02/222.12.02


11 Antwoorden op “Belfius – Ervaringen, Klachten & reviews”

  1. hoe kan ik mijn Belfius bankkaart koppelen Google Pay?

  2. Wanneer gaan jullie er nu eens werk van maken om Apple Pay te ondersteunen? Dit zou anno 2020 prioriteit moeten zijn. Ondertussen al ondersteunt bij Bnp, Bunq, Monese, …

  3. Wij hebben sedert kort voor een woonkrediet getekend bij Belfius. Bijzondere voorwaarden worden verplicht zoals loonoverdracht, schuldsaldo en brandverzekering voor het financierde goed aan te gaan bij belfius verzekeringen. Bij Belfius bied men blijkbaar standaard pakketten aan met brand en familiale samen. Kan men ons bij belfius verplichten om samen met brand toch een familiale te moeten afsluiten?? We hadden een simulatie gevraagd maar ik vind dit heel duur uitvallen bij Belfius. En zou onze familiale laten waar die nu is en niet bij Belfius.

    1. Luca P. Gentile schreef:

      Normaal gezien kan de bank jou niet verplichten om bij hun de verzekering te nemen als je een krediet hebt.

  4. Onbekend schreef:

    Gebeld met het Belfius kantoor in Reet. Zeer kordate dame aan de lijn gehad die weinig geïnteresseerd was om mij te horen had ik de indruk. Ik wilde inlichtingen vragen als ‘potentieel nieuwe klant’ over een autolening. Momenteel zitten mijn bankzaken inderdaad nog ergens anders (dat is nu eenmaal zo), dus het kwam er eigenlijk al direct op neer van: als je geen klant bij ons bent, kunnen wij eigenlijk niets voor je doen. Een tip voor de toekomst: als je klanten wilt binnenhalen of laten overstappen, moet je hen misschien eerst een warme indruk geven of effectief iéts van informatie willen geven, anders gaan ze de overstap sowieso niet maken hoor. Ik ben ooit klant geweest bij Belfius, echter overgestapt naar Argenta omdat ik een beter gevoel had bij de bank van mijn partner (en omwille van belangrijke voordelen betreffende lening huis). Ik wou de bank echter opnieuw een kans geven, maar ik herinner mij ineens waarom ik er ooit ben weggegaan! Zeer onvriendelijk gesprek en totaal afgepoeierd! Niet overstap waardig!

  5. Daniel Claeys schreef:

    een bankrekening vraag mij af waarom? ik zit al redelijk lang bij belfius maar het is nu veel slechter dan vroeger. eerst hadden ze problemen door de corona maar het maakt voor die banken en de meeste bedrijven en zakken niet veel uit want klanten worden toch niet meer op een eerlijke en klantvriendelijke manier geholpen. vroeger kon je naar een bank nu sta met je neus voor een gesloten deur een afspraak dat is wat je nu moet doen om naar u eigen bank te gaan en dan nog. hardwerken moeten ze helemaal niet want vraag je af waarom bestaat er nog een bank? een gebouw waar de ganse dag ophun gat zitten op een stoel en bijna niets doen dat is wat u bank geworden is. mijn reclame een slogan voor de bank bezint eer je begint een bankrekening bij belfius is om problemen vragen want enkel je geld telt en niet jei als klant. mijn ervaring

  6. stefaan schreef:

    zoals wekelijks storten wij de cash inkomsten van onze zaak in de automaat in de inkomhal te eeklo
    nu en dan ondervinden wij eens problemen dat de automaat blokkeert
    zoals jongstleden
    normaliter wordt het probleem daags nadien meestal opgelost en worden de tegoeden op onze rekening gestort
    deze maal is er reeds meer dan een week gepasseerd en hebben wij ons tegoed van meer dan 3000€ nog niet mogen ontvangen op onze rekening
    hierbij hebben wij al verschillende malen voor contact opgenomen met het bankagentschap te eeklo en krijgen wij enkel maar te horen dat er een dossier hiervoor is opgemaakt
    waarop hun aanspraak dat ik wel dien betalingen uit te voeren met deze gelden en dat wij deze dringend op onze rekening wou hebben
    blijkbaar vinden de banken het normaal om iemand zijn geld achter te houden ondanks ik in het bezit ben van een uittreksel van een deel van het gestorte geld

  7. Orhan Kasim schreef:

    Hoe kunne medewerkers van Belfius Lochristi niet weten dat er een vervangkaart is voor de klanten die hun kaart kwijt geraakt zijn dit terwijl ik na 3 dagen op reis ging vertrekken! Er werd mij gezegt dat er niets aan te doen was dan bel ik naar andere kantoor en zij zeggen dat het wel kan dit is om van te walgen hoe dat jullie omgaan met jullie klanten ben heel tevreden van de andere kantoren maar Lochristi is wel brutaal en onbeleefd. Schandalig is dit allemaal leugenaars!!!

  8. Slechte bank, ten alle koste vermijden! KBC is beter op alle vlakken.

    – Je MOET fysiek een afspraak maken op kantoor voor bepaalde zaken zoals documenten ondertekenen, mastercard stopzetten/aanvragen (bij kbc kan dit allemaal digitaal)
    – Je kan niet op een kantoor naar keuze langskomen!!! Je MOET of het kantoor langskomen waar je je rekening hebt geopend (voor mij was dit 20 jaar geleden en ondertussen ben ik al lang verhuisd)
    – 1,5 in de wachtrij gestaan voor de klantendienst, erna hebben ze gewoon opgehangen.
    – Na het afsluiten van je zichtrekening kan je niet meer je mastercard inkijken. Dus alhoewel je nog klant bent, kan je niets meer inkijken! Schandalig.
    – Website is énorm gedateerd, toont frequent gekke foutmeldingen en is niet gebruiksvriendelijk.

    Belfius heeft binnen 5 a 10 jaar geen enkele klant meer onder de 35 jaar als ze zo verder gaan.

  9. david de block schreef:

    gisteren werd mijn kaart zomaar geblokkeerd, vandaag na 4.5 uur eindelijk iemand aan de lijn gehad (tussendoor live chat geprobeerd maar daar antwoorden er nog minder).
    nu ga je me niet zeggen dat zo een grote bank geen personeel heeft om een telefoon op te nemen?
    nu blijkt dat mijn kaart verdwenen is uit het systeem en iedereen vind dat normaal.
    Nu 4 dagen geen mogelijkheid om saldo te raadplegen, geld af te halen of betalingen te doen.
    proficiat weer een paar klanten minder.

  10. Tom Julien schreef:

    Belfius bank is lang niet meer wat het geweest is, vroeger had je nog een bank in elk dorp waar je dagelijks te recht kon maar die tijden zijn jammer genoeg voorbij tegenwoordig zijn ze nog amper bereikbaar! Telefonisch wacht je gemiddeld een half uur, e-mails worden zelden beantwoord en als ze er toevallig 1tje beantwoorden dan negeren ze de vragen.

    Zelf ben ik iets meer dan 30 jaar klant bij Belfius maar door aanhoudende kaart problemen ben ik verplicht om andere oorden op te zoeken. Een klantvriendelijke oplossing bieden staat niet in hun woordenboek, mij onnodig op kosten jagen is hun enige oplossing!

    Wat is het nut van een bank als je niet aan je geld kan? / Waarom moet ik blijven betalen voor bankkaarten die niet werken?

    Bespaar jezelf een hoop tijd, kopzorgen, frustraties en geld en sla deze bank over!


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *