28 Antwoorden op “Elegant – Ervaringen, Klachten & reviews”
Ben door toedoen van “Besparen kan” overgeschakeld van Engi waar ik 115€ per maand betaalde, naar Elegant. Bij “Besparen kan” stelde men 106€ voor.
Bij Engi ben ik 4 maanden klant geweest en bij de afrekening krijg ik 115€ terug. Ik denk dat dit maandelijks bedrag niet te laag is om ook de extra kosten voor de verwarming in de winter te dekken.
Ik heb nu de eerste tussentijdse factuur ontvangen van Elegant die mij bijna een hartstilstand bezorgd heeft. Maandelijks is dit nu 160€!!!. Nogal een besparing.
Ik overweeg om opnieuw naar Engi te gaan tenzij er een aanvaardbare uitleg is.
Allemaal bandieten zyn het, zeg dat ik het zeg, ook by my aan de deur geweest om te verandere van elegant naar engie, ik betaalde 150 euro, de rede dat die man kwam was omdat hy zy dat het allemaal goedkoper was geworden, hy is buitengaan en moet nu 160 euro betalen, hy zei eerst dat het verstandig was om Mss 180 te betalen, begrepen wie begrepen kan, wat ben ik toch naïef geweest seg😂😂
Ik was 10 maanden klant bij elegant en kreeg een aanvullende rekening voor de gas van 270€ .dit lijkt me teveel en vroeg daarom een gedetailleerde factuur. Nog niet gekregen.
Na een maand afwachten,wil ik nu toch van jullie horen waarom ik zoveel moest betalen,,waarom ik na 2of 3maand al een afrekening kreeg?Wees tenminste zo fair nu eens te antwoordenwat ge niet deed op mijn mails en brieven! Aan de reacties te zien,ben ik niet het enige slachtoffer!
Telefonisch kom ik niet binnen en mijn e-mails worden niet beantwoord . Begrijpen wie begrijpen kan….fluvius wil mij afsluiten omdat ik geen klant ben bij een leverancier, nogthans heb ik een klantennummer
Inderdaad. Ik heb via besparen kan van elegant besloten om bij elegant te gaan vanaf 1 oktober.het is nu 15 oktober en heb na verschillende mails nog altijd geen antwoord gehad hoe het komt dat ik nog altijd niets van hen in verband met overstap gehoord heb.in deze tijden dat men makkelijk kan overstappen en men je aan de telefoon overtuigd om bij hen te komen begrijp ik er niks van. Na de slechte review s die ik nu lees denk ik dat ik beter blijf waar ik ben en dat is niet elegant
Idd. Heb over 3 weken al men meterstanden doorgegeven, wacht op een afrekening omdat ik terug naar engie ga, ipv een afrekening, kryg ik nog een tussentyds faktuur, kdenk dat ze daar allemaal slapen, heb geen goesting om 2 fakturen te betalen deze maand, werner hairemans
Ik ben recent overgestapt naar Elegant. Ik tekende onder meer voor domiciëlering. Ik bemerkte na 2 maanden dat dit niet gebeurde. Resultaat plots aangetekende facturen. Gemaild + 2 x gebeld. Antwoord komt in orde. Maar nog steeds niks. Vanaf 1 december heb ik een nieuwe leverancier met domiciëlering.
Ik ben onlangs overgestapt van Engie naar dat Elegant…wat een vergissing !
Inderdaad beste mensen, ik heb dezelfde problemen met Elegant!
Ze sturen facturen zonder details en op vraag tot verduidelijking geen antwoord! Ze sturen nu constant maningen en ingebrekestelling kosten die de pan uitspringen. Onmiddellijk opzeggen die handel !
Heb een berekening gekregen van elegant zou 57euro per maand in plaats 89 euro bij engie betalen dat een besparing van 32 euro per maand oplevert toch heb de klanten dienst van elegant bekeken en er zijn veel klachten van de werk wijze van elegant
Ik ben in augustus overgestapt naar Elegant. Inderdaad iets goedkoper uit merk ik. Maar ik heb inmiddels zoveel vragen waar ik via de mail geen antwoord op krijg gaan bellen. Letterlijk 29minuten in de wacht gestaan, en toen ik er wat zei dat hun bereik dramatisch is kreeg ik een grote mond terug over hoeveel telefoontjes en emails ze wel moesten afhandelen. Daarbij kreeg ik de vraag of we zo snel mogelijk tot een oplossing konden komen voor mijn vragen want hij had nog meer mensen die hij te woord moest staan. Jammer genoeg is mijn grootste probleem over mijn facturen nog altijd niet opgelost en zie ik er tegenop om weer telefonisch in de wacht te staan.
Ik merkte dat ze teveel afhielden. Toen ik overstapte naar een nadere leverancier blokkeerde ik de Domecilering voor Elegant. En ondanks dat ik 2 maanden dus niet meer betaalde had ik van gas en elektriciteit 252 + 192 tegoed op de eindafrekening.
Deze slotafrekening is gekomen op 24/9 en binnen de 14 dagen zouden ze terugstorten. Het is 11/11 en heb nog niks terug en niemand heeft gereageerd op e-mail.
Mijn nieuwe netbeheerder berekende veel minder aan.
Elegant is een tegenvaller….Ik stap nu naar de ombudsdienst.
Wat een flop de klantenservice van elegant! Die komen met een voorschot voorstel van 210 euro voor een alleenstaande. Via de site je voorschot aanpassen lukt het niet, geen gedetailleerde facturen, geen communicatie mogelijk (niemand antwoord op je mails). Na toch ze bereikt te hebben telefonisch krijg je als uitleg te horen dat ze het verschrikkelijk druk hebben 🙄… Uiteindelijk ben ik veranderd van leverancier
Bende onprofessionele idioten!
Reageren niet op telefoon,mail,…
Wat een klucht.
Beste mensen verspil u tijd en geld niet aan deze onbekwame leverancier!
Geheel mee eens! Telefonisch ONBEREIKBAAR en nietszeggende en late antwoorden op mails. En die durven reclame te maken met “5 sterren service”. Dit begint te lijken op kwade wil. Heb ook al doorgestuurd naar de ombudsman energie, alsook vaan Radio 2 inspecteur (Vlaanderen).
Ik werd gebeld door Elegant gisteren en werd gewoon uitgelachen aan de telefoon door twee medewerkers, de ene die belde en een andere kon schijnbaar mee luisteren, ik was gewoon woedend!! Nooit nog elegant voor mij, zijn duurder en informatief gewoon een bende losers
Betaal als alleenstaande 62.74 voorschotfact.p.m.
Moet nu 550 euro betalen bij eindafrekening.
Nieuwe voorschotfactuur : 140,01 !!!
Is dit nog normaal ??
Wij betaalden maandelijks 149 euro voor gas en elektriciteit, door de prijsstijgingen ed verlangen ze nu van ons dat we ons maandelijks voorschot verhogen tot 605 ! euro…. Wie kan dit betalen vraag ik mij dan af???? Klantendienst onbereikbaar en een beetje uitleg is ook meer dan welkom. Gewoon een regelrechte schande, jullie duwen de mensen de put in!
Vorig jaar contract beeindigd ivm verhuis bij Elegant. Netjes aangetekend en verhuisformulier opgestuurd. Laatste is blijkbaar nooit bij hun admininstratie geraakt. Plots krijg je via dubieuze sms van deurwaarder een aanmaning.
Ondanks dat nieuwe bewoner op 5e vd maand begint, rekent men nog een extra maand aan.
Dit behoort tot niveau van …. 1 Advies, ga niet in zee met deze bende. En dat standaardcommentaar “stuur even een mailtje, lossen we dit op “, is ook een goedkope lolly. Wordt niets op email terug gereageerd. Druk, druk, druk, maar als ze centen moeten hebben, is opeens niet druk..!
Probeer al een week elegant per telefoon te bereiken doch krijg als antwoord via een bandje dat ze een achterstand hebben om de emails te lezen.En Emailen moet ik ook niet doen want een maand geleden had ik er eén verstuurd en nog altijd geen antwoord gekregen.Ik had bij de aansluiting overeengekomen van een bedrag van 350€per maand te betalen.Doch ze zouden via domicilering 599,68€ afhouden.Dit was NIET de afspraak. Daarom denk ik van er niet lang te blijven als ik geen antwoord krijg deze week.Als deze firma zo doorgaat zijn ze geen lang leven beschoren denk ik.
Krijg schijt van elegant krijg niemand aan de lijn ook e-mail nog altijd geen reactie ze beëindigen mijn mijn contract een rekening niet betaald volgens hun maar heb de rekening afschriften alles is betaald heb een week geleden alles door gestuurd nog steeds geen antwoord schande!!!!!
Ben door toedoen van “Besparen kan” overgeschakeld van Engi waar ik 115€ per maand betaalde, naar Elegant. Bij “Besparen kan” stelde men 106€ voor.
Bij Engi ben ik 4 maanden klant geweest en bij de afrekening krijg ik 115€ terug. Ik denk dat dit maandelijks bedrag niet te laag is om ook de extra kosten voor de verwarming in de winter te dekken.
Ik heb nu de eerste tussentijdse factuur ontvangen van Elegant die mij bijna een hartstilstand bezorgd heeft. Maandelijks is dit nu 160€!!!. Nogal een besparing.
Ik overweeg om opnieuw naar Engi te gaan tenzij er een aanvaardbare uitleg is.
Allemaal bandieten zyn het, zeg dat ik het zeg, ook by my aan de deur geweest om te verandere van elegant naar engie, ik betaalde 150 euro, de rede dat die man kwam was omdat hy zy dat het allemaal goedkoper was geworden, hy is buitengaan en moet nu 160 euro betalen, hy zei eerst dat het verstandig was om Mss 180 te betalen, begrepen wie begrepen kan, wat ben ik toch naïef geweest seg😂😂
Ik van 135€ naar 307€ en dat van mijn pensioentje alleenstaande! Ik ben op einde van mijn latijn geld is op! Wat nu???
Ik was 10 maanden klant bij elegant en kreeg een aanvullende rekening voor de gas van 270€ .dit lijkt me teveel en vroeg daarom een gedetailleerde factuur. Nog niet gekregen.
Na een maand afwachten,wil ik nu toch van jullie horen waarom ik zoveel moest betalen,,waarom ik na 2of 3maand al een afrekening kreeg?Wees tenminste zo fair nu eens te antwoordenwat ge niet deed op mijn mails en brieven! Aan de reacties te zien,ben ik niet het enige slachtoffer!
Telefonisch kom ik niet binnen en mijn e-mails worden niet beantwoord . Begrijpen wie begrijpen kan….fluvius wil mij afsluiten omdat ik geen klant ben bij een leverancier, nogthans heb ik een klantennummer
Waarom krijg ik geen afrekening na veranderen energieleverancier???
Inderdaad. Ik heb via besparen kan van elegant besloten om bij elegant te gaan vanaf 1 oktober.het is nu 15 oktober en heb na verschillende mails nog altijd geen antwoord gehad hoe het komt dat ik nog altijd niets van hen in verband met overstap gehoord heb.in deze tijden dat men makkelijk kan overstappen en men je aan de telefoon overtuigd om bij hen te komen begrijp ik er niks van. Na de slechte review s die ik nu lees denk ik dat ik beter blijf waar ik ben en dat is niet elegant
Idd. Heb over 3 weken al men meterstanden doorgegeven, wacht op een afrekening omdat ik terug naar engie ga, ipv een afrekening, kryg ik nog een tussentyds faktuur, kdenk dat ze daar allemaal slapen, heb geen goesting om 2 fakturen te betalen deze maand, werner hairemans
Ik ben recent overgestapt naar Elegant. Ik tekende onder meer voor domiciëlering. Ik bemerkte na 2 maanden dat dit niet gebeurde. Resultaat plots aangetekende facturen. Gemaild + 2 x gebeld. Antwoord komt in orde. Maar nog steeds niks. Vanaf 1 december heb ik een nieuwe leverancier met domiciëlering.
Ik ben onlangs overgestapt van Engie naar dat Elegant…wat een vergissing !
Inderdaad beste mensen, ik heb dezelfde problemen met Elegant!
Ze sturen facturen zonder details en op vraag tot verduidelijking geen antwoord! Ze sturen nu constant maningen en ingebrekestelling kosten die de pan uitspringen. Onmiddellijk opzeggen die handel !
Het zijn echte gangsters, ik hebben dezelfde problemen ondervonden!
Hoe kan ik opzeggen?
Heb een berekening gekregen van elegant zou 57euro per maand in plaats 89 euro bij engie betalen dat een besparing van 32 euro per maand oplevert toch heb de klanten dienst van elegant bekeken en er zijn veel klachten van de werk wijze van elegant
Ik ben in augustus overgestapt naar Elegant. Inderdaad iets goedkoper uit merk ik. Maar ik heb inmiddels zoveel vragen waar ik via de mail geen antwoord op krijg gaan bellen. Letterlijk 29minuten in de wacht gestaan, en toen ik er wat zei dat hun bereik dramatisch is kreeg ik een grote mond terug over hoeveel telefoontjes en emails ze wel moesten afhandelen. Daarbij kreeg ik de vraag of we zo snel mogelijk tot een oplossing konden komen voor mijn vragen want hij had nog meer mensen die hij te woord moest staan. Jammer genoeg is mijn grootste probleem over mijn facturen nog altijd niet opgelost en zie ik er tegenop om weer telefonisch in de wacht te staan.
Ik had gewoon nooit moeten overstappen.
Ik merkte dat ze teveel afhielden. Toen ik overstapte naar een nadere leverancier blokkeerde ik de Domecilering voor Elegant. En ondanks dat ik 2 maanden dus niet meer betaalde had ik van gas en elektriciteit 252 + 192 tegoed op de eindafrekening.
Deze slotafrekening is gekomen op 24/9 en binnen de 14 dagen zouden ze terugstorten. Het is 11/11 en heb nog niks terug en niemand heeft gereageerd op e-mail.
Mijn nieuwe netbeheerder berekende veel minder aan.
Elegant is een tegenvaller….Ik stap nu naar de ombudsdienst.
Wat een flop de klantenservice van elegant! Die komen met een voorschot voorstel van 210 euro voor een alleenstaande. Via de site je voorschot aanpassen lukt het niet, geen gedetailleerde facturen, geen communicatie mogelijk (niemand antwoord op je mails). Na toch ze bereikt te hebben telefonisch krijg je als uitleg te horen dat ze het verschrikkelijk druk hebben 🙄… Uiteindelijk ben ik veranderd van leverancier
Bende onprofessionele idioten!
Reageren niet op telefoon,mail,…
Wat een klucht.
Beste mensen verspil u tijd en geld niet aan deze onbekwame leverancier!
Geheel mee eens!
Geheel mee eens! Telefonisch ONBEREIKBAAR en nietszeggende en late antwoorden op mails. En die durven reclame te maken met “5 sterren service”. Dit begint te lijken op kwade wil. Heb ook al doorgestuurd naar de ombudsman energie, alsook vaan Radio 2 inspecteur (Vlaanderen).
Ik heb mijn meterstanden nog niet doorgegeven,en wil bij engie blijven. Ben ik al klant of nog niet bij elegant?
Ik werd gebeld door Elegant gisteren en werd gewoon uitgelachen aan de telefoon door twee medewerkers, de ene die belde en een andere kon schijnbaar mee luisteren, ik was gewoon woedend!! Nooit nog elegant voor mij, zijn duurder en informatief gewoon een bende losers
Betaal als alleenstaande 62.74 voorschotfact.p.m.
Moet nu 550 euro betalen bij eindafrekening.
Nieuwe voorschotfactuur : 140,01 !!!
Is dit nog normaal ??
100% dieven
ga nooit naar elegant aub !
Wij betaalden maandelijks 149 euro voor gas en elektriciteit, door de prijsstijgingen ed verlangen ze nu van ons dat we ons maandelijks voorschot verhogen tot 605 ! euro…. Wie kan dit betalen vraag ik mij dan af???? Klantendienst onbereikbaar en een beetje uitleg is ook meer dan welkom. Gewoon een regelrechte schande, jullie duwen de mensen de put in!
Vorig jaar contract beeindigd ivm verhuis bij Elegant. Netjes aangetekend en verhuisformulier opgestuurd. Laatste is blijkbaar nooit bij hun admininstratie geraakt. Plots krijg je via dubieuze sms van deurwaarder een aanmaning.
Ondanks dat nieuwe bewoner op 5e vd maand begint, rekent men nog een extra maand aan.
Dit behoort tot niveau van …. 1 Advies, ga niet in zee met deze bende. En dat standaardcommentaar “stuur even een mailtje, lossen we dit op “, is ook een goedkope lolly. Wordt niets op email terug gereageerd. Druk, druk, druk, maar als ze centen moeten hebben, is opeens niet druk..!
Probeer al een week elegant per telefoon te bereiken doch krijg als antwoord via een bandje dat ze een achterstand hebben om de emails te lezen.En Emailen moet ik ook niet doen want een maand geleden had ik er eén verstuurd en nog altijd geen antwoord gekregen.Ik had bij de aansluiting overeengekomen van een bedrag van 350€per maand te betalen.Doch ze zouden via domicilering 599,68€ afhouden.Dit was NIET de afspraak. Daarom denk ik van er niet lang te blijven als ik geen antwoord krijg deze week.Als deze firma zo doorgaat zijn ze geen lang leven beschoren denk ik.
Krijg schijt van elegant krijg niemand aan de lijn ook e-mail nog altijd geen reactie ze beëindigen mijn mijn contract een rekening niet betaald volgens hun maar heb de rekening afschriften alles is betaald heb een week geleden alles door gestuurd nog steeds geen antwoord schande!!!!!