24 Antwoorden op “Elegant – Ervaringen, Klachten & reviews”

  1. Pire Jean schreef:

    Ben door toedoen van “Besparen kan” overgeschakeld van Engi waar ik 115€ per maand betaalde, naar Elegant. Bij “Besparen kan” stelde men 106€ voor.
    Bij Engi ben ik 4 maanden klant geweest en bij de afrekening krijg ik 115€ terug. Ik denk dat dit maandelijks bedrag niet te laag is om ook de extra kosten voor de verwarming in de winter te dekken.
    Ik heb nu de eerste tussentijdse factuur ontvangen van Elegant die mij bijna een hartstilstand bezorgd heeft. Maandelijks is dit nu 160€!!!. Nogal een besparing.
    Ik overweeg om opnieuw naar Engi te gaan tenzij er een aanvaardbare uitleg is.

    1. Werner Hairemans schreef:

      Allemaal bandieten zyn het, zeg dat ik het zeg, ook by my aan de deur geweest om te verandere van elegant naar engie, ik betaalde 150 euro, de rede dat die man kwam was omdat hy zy dat het allemaal goedkoper was geworden, hy is buitengaan en moet nu 160 euro betalen, hy zei eerst dat het verstandig was om Mss 180 te betalen, begrepen wie begrepen kan, wat ben ik toch naïef geweest seg😂😂

    2. Van caeneghem Christine schreef:

      Ik van 135€ naar 307€ en dat van mijn pensioentje alleenstaande! Ik ben op einde van mijn latijn geld is op! Wat nu???

  2. Ik was 10 maanden klant bij elegant en kreeg een aanvullende rekening voor de gas van 270€ .dit lijkt me teveel en vroeg daarom een gedetailleerde factuur. Nog niet gekregen.

  3. Cooreman Jacquelina schreef:

    Na een maand afwachten,wil ik nu toch van jullie horen waarom ik zoveel moest betalen,,waarom ik na 2of 3maand al een afrekening kreeg?Wees tenminste zo fair nu eens te antwoordenwat ge niet deed op mijn mails en brieven! Aan de reacties te zien,ben ik niet het enige slachtoffer!

    1. Telefonisch kom ik niet binnen en mijn e-mails worden niet beantwoord . Begrijpen wie begrijpen kan….fluvius wil mij afsluiten omdat ik geen klant ben bij een leverancier, nogthans heb ik een klantennummer

  4. Tavernier Dirk schreef:

    Waarom krijg ik geen afrekening na veranderen energieleverancier???

  5. Malvine schreef:

    Inderdaad. Ik heb via besparen kan van elegant besloten om bij elegant te gaan vanaf 1 oktober.het is nu 15 oktober en heb na verschillende mails nog altijd geen antwoord gehad hoe het komt dat ik nog altijd niets van hen in verband met overstap gehoord heb.in deze tijden dat men makkelijk kan overstappen en men je aan de telefoon overtuigd om bij hen te komen begrijp ik er niks van. Na de slechte review s die ik nu lees denk ik dat ik beter blijf waar ik ben en dat is niet elegant

    1. Werner Hairemans schreef:

      Idd. Heb over 3 weken al men meterstanden doorgegeven, wacht op een afrekening omdat ik terug naar engie ga, ipv een afrekening, kryg ik nog een tussentyds faktuur, kdenk dat ze daar allemaal slapen, heb geen goesting om 2 fakturen te betalen deze maand, werner hairemans

  6. Marc Supeley schreef:

    Ik ben recent overgestapt naar Elegant. Ik tekende onder meer voor domiciëlering. Ik bemerkte na 2 maanden dat dit niet gebeurde. Resultaat plots aangetekende facturen. Gemaild + 2 x gebeld. Antwoord komt in orde. Maar nog steeds niks. Vanaf 1 december heb ik een nieuwe leverancier met domiciëlering.

  7. Guido Nackaerts schreef:

    Ik ben onlangs overgestapt van Engie naar dat Elegant…wat een vergissing !
    Inderdaad beste mensen, ik heb dezelfde problemen met Elegant!
    Ze sturen facturen zonder details en op vraag tot verduidelijking geen antwoord! Ze sturen nu constant maningen en ingebrekestelling kosten die de pan uitspringen. Onmiddellijk opzeggen die handel !

    1. Helena schreef:

      Het zijn echte gangsters, ik hebben dezelfde problemen ondervonden!

  8. Blommaerts schreef:

    Heb een berekening gekregen van elegant zou 57euro per maand in plaats 89 euro bij engie betalen dat een besparing van 32 euro per maand oplevert toch heb de klanten dienst van elegant bekeken en er zijn veel klachten van de werk wijze van elegant

    1. Ik ben in augustus overgestapt naar Elegant. Inderdaad iets goedkoper uit merk ik. Maar ik heb inmiddels zoveel vragen waar ik via de mail geen antwoord op krijg gaan bellen. Letterlijk 29minuten in de wacht gestaan, en toen ik er wat zei dat hun bereik dramatisch is kreeg ik een grote mond terug over hoeveel telefoontjes en emails ze wel moesten afhandelen. Daarbij kreeg ik de vraag of we zo snel mogelijk tot een oplossing konden komen voor mijn vragen want hij had nog meer mensen die hij te woord moest staan. Jammer genoeg is mijn grootste probleem over mijn facturen nog altijd niet opgelost en zie ik er tegenop om weer telefonisch in de wacht te staan.

      Ik had gewoon nooit moeten overstappen.

  9. Kris Fransen schreef:

    Ik merkte dat ze teveel afhielden. Toen ik overstapte naar een nadere leverancier blokkeerde ik de Domecilering voor Elegant. En ondanks dat ik 2 maanden dus niet meer betaalde had ik van gas en elektriciteit 252 + 192 tegoed op de eindafrekening.
    Deze slotafrekening is gekomen op 24/9 en binnen de 14 dagen zouden ze terugstorten. Het is 11/11 en heb nog niks terug en niemand heeft gereageerd op e-mail.
    Mijn nieuwe netbeheerder berekende veel minder aan.
    Elegant is een tegenvaller….Ik stap nu naar de ombudsdienst.

  10. Adriana schreef:

    Wat een flop de klantenservice van elegant! Die komen met een voorschot voorstel van 210 euro voor een alleenstaande. Via de site je voorschot aanpassen lukt het niet, geen gedetailleerde facturen, geen communicatie mogelijk (niemand antwoord op je mails). Na toch ze bereikt te hebben telefonisch krijg je als uitleg te horen dat ze het verschrikkelijk druk hebben 🙄… Uiteindelijk ben ik veranderd van leverancier

  11. Bende onprofessionele idioten!
    Reageren niet op telefoon,mail,…
    Wat een klucht.
    Beste mensen verspil u tijd en geld niet aan deze onbekwame leverancier!

    1. hendrik vercammen schreef:

      Geheel mee eens! Telefonisch ONBEREIKBAAR en nietszeggende en late antwoorden op mails. En die durven reclame te maken met “5 sterren service”. Dit begint te lijken op kwade wil. Heb ook al doorgestuurd naar de ombudsman energie, alsook vaan Radio 2 inspecteur (Vlaanderen).

  12. Ik heb mijn meterstanden nog niet doorgegeven,en wil bij engie blijven. Ben ik al klant of nog niet bij elegant?

  13. Valkenborg schreef:

    Ik werd gebeld door Elegant gisteren en werd gewoon uitgelachen aan de telefoon door twee medewerkers, de ene die belde en een andere kon schijnbaar mee luisteren, ik was gewoon woedend!! Nooit nog elegant voor mij, zijn duurder en informatief gewoon een bende losers

  14. J. Van Hoey schreef:

    Betaal als alleenstaande 62.74 voorschotfact.p.m.
    Moet nu 550 euro betalen bij eindafrekening.
    Nieuwe voorschotfactuur : 140,01 !!!
    Is dit nog normaal ??


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.