Ervaringen met de Vlaamse Energieleverancier?

Ik ben vandaag mijn energiecontracten aan het vergelijken. Voor gas + elec zou (volgens de site van de VREG) de leverancier “Vlaamse Energieleverancier” voor mijn situatie het goedkoopst zijn. Heeft er iemand een contract bij deze leverancier? Positieve of negatieve ervaringen? Ik hoor het graag.

15 Antwoorden op “Ervaringen met de Vlaamse Energieleverancier?”



  1. Lindsey schreef:

    Kwam uit als goedkoopste bij de groepsaankopen… Verder nog geen ervaring

  2. Marijke schreef:

    Ik ben bij de Vlaamse Energieleverancier, nog geen problemen mee gehad. Onlangs ook verhuis gehad en toen ook geen moeilijkheden gehad, werd zelfs persoonlijk gecontacteerd om te horen of er problemen waren.

  3. Wij ook na de test vorig jaar overgeschakeld naar hen. Dit jaar opnieuw de test doen… maar geen problemen ondervonden tot nog toe…

  4. Marleen schreef:

    Ook verleden jaar overgestapt. Geen problemen

  5. Goede ervaring ermee en waren de goedkoopste bij groepaankoop

  6. Ik zit daar bij. Je hebt daar wel geen nachttarief. Je betaald altijd een goedkoper dagtarief. Zou goedkoper uitkomen…

    1. Bon Janssens schreef:

      Ze hanteren in sommige contracten eenzelfde prijs voor dag en nacht. Maar het distrubutietarief is tijdens de nachttrein 10% goedkoper dan tijdens de daluren. Je doet nog altijd winst met nachttarief.

  7. Helemaal geen positieve ervaringen mee gehad! Qua prijs zitten ze goed maar ik heb 3 maand moeten bellen, mailen,
    …. En uiteindelijk ombudsdienst moeten inschakelen om mijn eindafrekening na verhuis te krijgen.

  8. Sedert 1 mei ook klant, dus nog geen jaarafrekening ontvangen. Wel handig om vb vaatwas overdag te kunnen starten aan een gunstig tarief.

  9. Wij waren bij engie en nu via groepsaankoop nog engie maar een pak goedkoper .Ik vertrouw niet meer op die je zo bellen of aan huis komen .De groepsaankoop vraagt wel je verbruik van vorig jaar op.

  10. Ben in oktober van Lampiris naar hen overgestapt, waren met vaste prijs 200euro goedkoper. Communicatie via site en mail verliep heel vlot. Mijn vader is er ook klant en is er tevreden van.

  11. Veerle schreef:

    Wij ook via groepsaankoop, nog geen problemen gehad. Groepsaankoop via de provincie.

  12. Anneke schreef:

    Zowel ik als mijn dochter zijn klant bij VEL. We zijn tevreden over hen, en communicatie verloopt heel goed online.

  13. Overstappen als zakelijke klant is echt niet aan te bevelen. Als men te weinig gegevens van uw bedrijf vindt, wordt je geweigerd. Een bedrijf dat bestaat sinds 1982 en per maand slechts 377 € (BTW inbegrepen) aan elektriciteit verbruikt. Ik denk dat we hier te maken hebben met een stelletje mierenneukers.

  14. Saskia schreef:

    Heel veel problemen mee, ze hanteren een betalingstermijn van 10 dagen, ik ben invalide en ontvang mijn uitkering pas om de laatste dag van de maand, dus werden mijn facturen met een week vertraging betaald. Voor elke factuur rekenen ze 8€ kosten aan. Bij contact met de helpdesk praat je tegen een muur, ze willen de domiciliëringsdatum niet verzetten en duwen u in de kosten. Ik geloof dat ze op deze manier een positieve business plan krijgen. Ik rad deze leverancier aan niemand aan, zeker niet de goedkoopste. Ik nam contact op met ombudsdienst en kreeg gelijk! Maar toch gaan ze verder met fake incasso en valse gerechtsdeurwaarders. Dit geschil zal door de rechter moeten beoordeeld worden!





Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *