ervaringen met overstock garden?

Mensen ervaring met overstock garden? Doen of niet…
Ik heb een toffe loungezetel gevonden met veel korting die qua afmetingen super zou passen hier op m’n terras.
Ook met eventueel een zweefparasol erbij.
Maar nu lees ik veel negatieve reviews online over overstock.
Wat zouden jullie doen? Wie bestelde er al en was wel of niet tevreden?

21 Antwoorden op “ervaringen met overstock garden?”



  1. Pieter schreef:

    Zeer tevreden! Goeie correcte snelle levering.
    Na een jaar half was er toch iets mis met de verflaag op mn glazen tafel. Zonder problemen zijn ze de volledige set (tafel en stoelen) komen ophalen en aankoopbedrag terug volledig gekregen. Top service!

  2. Daniella schreef:

    Ik heb al 14 jaar een tuintafel en stoelen van overstock en nog altijd super

  3. Nathalie schreef:

    Kijk eens op buitenhof. Vaak goedkoper dan overstock

  4. Zeer tevreden van.. Binnenmeubels komen van daar, wel de home, buitentafel is al 5 jaar en deze week loungeset aangekomen!

  5. Heel goede ervaring. Verschillende zaken gekocht. Heel goeie kwaliteit

  6. Heel tevreden. Tuinset en ook meubels van overstock home.

  7. 2 jaar geleden een tuinset gekocht en niets op aan te merken 👌🏼

  8. Ik ook al gekocht daar… wel problemen gehad met de levering… de stoelen waren opeens verdwenen en dan paar weken later weer boven water gekomen

  9. CHristel schreef:

    Al verschillende dingen gekocht,nooit problemen Ooit een parasol gekocht waar bij uitpakken fouten in de stof zaten.Online foto’s gestuurd en zonder problemen nieuwe doek gehad.

  10. Debbie schreef:

    Wij hebben meubels voor binnen van Overstock en ook een tuinset van Overstock garden
    Wij zijn zeer tevreden!

  11. Pff nooit meer. Houten ronde tuintafel gekocht voor €400 . Week later zakt die al door. Nieuwe gekregen. Terug zelfde probleem. Hout van de poten scheurt gewoon in 2

  12. Karlien schreef:

    Hebben er ook lounge set gekocht en zijn er zeer tevreden van

  13. Marina schreef:

    Ik had vorig jaar nieuwe tuintafel en na een paar weken blad volledig gevlekt, heb mail met foto’s gestuurd en volledige nieuwe tuintafel gekregen.

  14. Als je lounge wil beter buitenhof is met all wheater kussen moet je ze niet elke avond binnenpakken. Ze kunnen tegen water en zijn snel droog. Bij overstock verkopen ze enkel kussens die je steeds moet opbergen

  15. Recent gekocht en net geleverd.
    Vriendelijke en eerlijke bediening in de winkel in Hasselt.
    Zeer tevreden!

  16. Oplichters.Stoelen besteld.Mooi op tijd geleverd maar hebben lakfouten.Overstock hun oplossing van het probleem.Wij stellen voor wat staalwol en een lakstift op te sturenen tevens eens tegoedbon van 20 euro daar deze productiefout geen afbreuk doet aan het comfort van de stoelen.Oplichterij !

  17. Ik heb een aluminium tuintafel met Teak tafelblad en 6 bijhorende stoelen gekocht, van het huismerk Bristol – kostprijs: ongeveer 2200 euro.
    In de showroom zag het er allemaal zeer knap uit, en de winkelbediende heeft zijn job naar behoren gedaan – geen klachten op dat vlak.
    Maar ik heb deze tuinset nu 4 weken in de tuin staan, en ik kan er – eerlijk gezegd – niet veel goeds over zeggen…

    De levering was al een teken aan de wand. Deze gebeurde op het afgesproken tijdstip, maar bij het uitladen merkte ik dat “voorzichtig met andermans gerief!” niet in de chauffeur zijn woordenboek stond. Meerdere pakketten werden hardhandig opzijgeduwd of vielen omver. Als dit het geval was bij elke stop die de chauffeur maakte, dan zullen er waarschijnlijk wel wat mensen transportschade hebben ondervonden …

    Het ineensteken van de tafel viel vrij goed mee, maar je merkt duidelijk dat het frame een standaard is dat voor alle types van tafelblad hoort te dienen. De gaten die voorzien zijn om het tafelblad in vast te schroeven, komen in de kortste zijde (kops dus) nèt tussen twee planken uit. Dus het midden van het tafelblad kan niet vastgezet worden aan het frame. Er worden ook slechts schroeven van 1 lengte meegeleverd. Dus je kan het tafelblad ook niet vastzetten op de dunnere liggers die van rand naar rand lopen in het frame (hiervoor zijn kortere schroeven nodig). Bijgevolg is het tafelblad dus enkel bevestigd aan het frame langs de langste randen en vlak naast de hoeken op de kortste randen. Heel het midden van het tafelblad is niet bevestigd, met als gevolg dat dit ondertussen omhoog gebold staat.

    Het tafelblad vertoont ondertussen ook al 1 grote, 1 kleine, en 3 beginnende barsten op de kopse kant van de planken.
    Dit komt omdat “de planken” een laminaat zijn – geen VOLLE planken, maar twee dunnere planken/balkjes die aaneengelijmd zijn. En het is nu uiteraard net op die lijmvoeg dat alles begint te lossen. Volgens mij wegens te weinig of slechte lijm.
    De groeiringen van de aaneengelijmde planken staan ook in dezelfde richting. Hierdoor worden interne spanningen in een plank verdubbeld – een goed vakman zal steeds planken verlijmen met de groeiringen alternerend, zodat eventuele spanningen elkaar tegenwerken, en de plank een betere kans maakt om recht te blijven.
    Ik heb ook gemerkt dat heel de tafel doorzakt in de langste richting – alsof het aluminium frame het gewicht van het tafelblad niet kan dragen… Of staat ze eerder “kromgebogen”, omdat alle aaneengelijmde planken allemaal in dezelfde richting beginnen trekken zijn?

    Van de 6 stoelen is er één stoel waarbij de plastic eindkapjes (die het stoelframe bovenaan de rugleuning afsluiten) voor de helft weggeschuurd zijn. Het lijkt mij dat de stapel stoelen ergens eens ondersteboven heeft gestaan en dan over de vloer is verschoven. Helaas hebben we dit pas een week na levering gezien (en heb je dus geen verhaal).
    We gebruiken echter maar 4 stoelen voor het gezin. Op deze 4 stoelen is wel de lak al afgesleten op de plaats waar hij de tafel raakt. En het is niet omdat we de stoelen tegen de tafel KNALLEN hoor. Als bij gewoon gebruik – en op normale wijze stoel terug onder tafel schuiven – de lak er al afgaat, dan kan ik dit helaas geen kwaliteit noemen.

    Volgens mij worden de tuinsets van Bristol ergens in één of ander voormalig Oostblokland voor een paar honderd euro ineen geflanst en hier tegen het tienvoud van de werkelijke kostprijs verkocht. Gezien de mankementen die ik hier al na 4 (VIER!) weken kan opsommen, maak je mij niet wijs dat deze zogezegde “kwalitatieve” tuinmeubelen door vakmannen geproduceerd worden.
    Maar – zoals zo vaak – verkocht is verkocht, en spijt komt te laat. Ik heb niet veel zin om een discussie te beginnen met de klantendienst. Ik heb ook geen zin om opnieuw twee weken te wachten op een nieuwe tuintafel (het is ondertussen net zomer). Temeer omdat de fouten die ik zie in de tafel inherent zijn aan de fabricage – m.a.w. een nieuwe tafel gaat even kramiekel zijn…
    Ik denk dat ik beter gewoon deze tuintafel opkalefater binnen de mate van het mogelijke. En als ze (net buiten de garantieperiode waarschijnlijk) uiteindelijk toch door de poten zakt, maak ik liever mijn volgende tuintafel zelf, of geef ik hetzelfde bedrag liever aan een stielman. Maar bij Overstock zien ze mij niet meer. Toch niet voor deze ondermaatse kwaliteit, tegen die prijs…

  18. Slechte communicatie rond levering en beschikbare artikelen
    We hadden de tuinset Zen’so besteld te Knokke. De verkopers daar waren enorm vriendelijk en we werden goed geholpen. Het probleem ligt hem bij de aftersale service. We kregen gisteren 7/02 een bericht dat onze volledige bestelling (11 artikelen) morgen 9/07 zouden geleverd worden. Vandaag krijgen we een bericht dat een deel van de bestelling niet in stock is, terwijl de verkopers in hun systeem gezien hadden dat dit wel in stock was. Nu komen morgen maar 5 artikelen toe, mijn tafel en de kussen van de loungeset. De resterende 6 artikelen komen later. De hele set behoort tot die 6 artikelen. Nutteloos dat men de kussens wel kan leveren. Verder kan je hun amper bereiken via de klantendienst. We zijn al meer dan een maand verder na de aankoop datum. We hebben ook al onze volledige lounge betaald. Het is een zeer triestig verhaal voor onze aankoop van +€1600,00.
    Wij hebben een creditnota gevraagd. Had men ons tijdig verwittigd was dit geen enkel probleem, maar we hebben er een hele week verlof voor opgebruikt. Ze mochten gerust wat eerder laten weten dat onze loungeset, eigenlijk niet geleverd word… want zelfs op de site kan je de bestelling mooi volgen en zelfs daar stond tot de ochtend van 8/07 dat alle 11 artikelen probleemloos geleverd gingen worden. Op 8/07 16u31 kreeg ik een mail dat er 6 artikelen zouden ontbreken. Klopt niet helemaal volgens mij.

  19. Totaal ontevreden! Alles betaald in april. Bestelling beloofd voor begin juli… geen mail niets gehad om te zeggen dat de bestelling pas in augustus eraan komt heb ik zelf moeten bellen! Nooit koop ik daar nog iets!





Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *