Heeft iemand ervaring met Mega?

Binnenkort komt mijn eindafrekening van gas en elektriciteit er weer aan. Momenteel ben ik bij Luminus. Ik wil echter overstappen naar een andere leverancier. Volgens de aanbieders is Mega het goedkoopst. Heeft iemand ervaring met Mega? Online vind ik echter zowel negatieve als positieve reviews terug. De negatieve reviews gaan vooral over het feit dat de prijs serieus de hoogte in gaat na een jaar. Graag ervaringen! Alvast bedankt

20 Antwoorden op “Heeft iemand ervaring met Mega?”



  1. Charel schreef:

    Je moet elk jaar overstappen van leverancier 😉

  2. Veerle schreef:

    Ik ken ze niet. Maar als dat het probleem is, dan gewoon na een jaar over gaan naar een andere leverancier.

  3. Jolein schreef:

    Idd elk jaar vergelijken en veranderen dan blijf je het goedkoopste af

  4. Charlene schreef:

    Wij zijn bij mega nu. Wij vergelijken ook elk jaar en nu is mega 2 jaar na mekaar het goedkoopste. Keigoeie service en kan niet klagen

  5. Heb daar enkel zever mee gehad.
    Was omdat ik een huis had gekocht ook gaan nazien welke het goedkoopst was. En idd mega was het goedkoopst.
    Alles netjes doorgegeven en liep voor geen meter.
    Hebben 3 keer aan de deur gestaan van van de grote beheermaatschappij omdat er door mega nog altijd geen gegevens waren doorgegeven. Wel was ik ondertussen al maandelijks aan het betalen.
    Uiteindelijk terug naar eneco overgestapt , die hebben alles voor mij in orde gebracht en zoveel verschil zat daar niet tussen.
    Geef mij maar eneco😉

  6. Ik ben meteen.bij Luminus weggegaan,echt oplichters. Nu al n jaar bij Mega,tot nu toe geen problemen,eindafrekening heb ik nog niet gehad,dus daar kan ik nog niks van zeggen.

  7. Frieda schreef:

    Doe al enkele jaren mee met groepsaankoop en al 2 jaar mega

  8. Ik deed gisteren ook de test en bij ons kwam mega er ook als voordeligste uit. Ik had er nog nooit van gehoord en idd ook reviews gelezen dat ik toch maar voor eneco gegaan ben die op de volgende plaats stond. Wij zijn nu ook bij luminus.

  9. Wij zijn ook overgeschakeld van luminus naar mega, geen klachten/problemen. Wij veranderen wel jaarlijks van leverancier

  10. Rebecca schreef:

    Ik vergelijk ieder jaar en neem een contract van 1 jaar bij de goedkoopste leverancier. Dit jaar werd dit Lampiris. De vorige jaren was dit Eneco.
    Mijn ouders vb zitten bij Engie. Voor hen is dit het voordeligst. Het is te zien hoeveel je verbruik is.

  11. Charlotte schreef:

    Wij zitten nu bij mega maar is via een groepsaankoop van provincie Oost-Vlaanderen

    1. Gewoon opgelicht door Mega. Ga terug veranderen naar Eneco. Want 240 euro bij betalen op 5 maanden tijd. Terwijl ik een tijd in een psychiatrisch kliniek heb verbleven. Gedurende 8 weken.
      Niet normaal.

      Voel me gewoon opgelicht.

  12. Ik zit nu bij mega. Die kwam het goedkoopste uit de groepsaankoop. Maar ik doe elk jaar de groepsverkoop en elk jaar is het een andere.

  13. Jessica schreef:

    Ik zou naar mijnenergie.be gaan en je verbruik invullen. Dan krijg je de goedkoopste te zien voor uw situatie. Duid ook zeker aan dat je de promo’s wil zien. Ik neem altijd vaste prijs 1 jaar. Daarna opnieuw overschakelen naar andere leverancier of contract. Ofwel via groepsaankoop.

  14. Dirk Abel schreef:

    Wegblijven ! Jaar na groepsaankoop zijn ze niet meer competitief en passen ze de algemene voorwaarden strikt toe.

  15. Ballekens schreef:

    Opgepast als je bij Mega bent en in het begin van je jaarcontract veranderd van leverancier. De vaste vergoeding wordt bij jaarcontracten aangerekend per begonnen contractjaar en niet pro rata. Mij zien ze in ieder geval niet meer terug.

    1. veerle abraham schreef:

      dat zijn echt gangsterpraktijken,heb het ook voor,je moet een jaar klant zijn om korting te krijgen,zeg je op na een jaar en en maand ,vaste vergoeding aan je been,voor een gans jaar;

  16. Peter Goorts schreef:

    Mega slaagt er niet in een energieovernamedocument correct te behandelen.
    Mega heeft van mij een document voor de overdracht van de meter ontvangen op 8 september 2020 met meterstand 1581. Mega heeft me de inhoud van dit energie-overdrachtsdocument bevestigd. Mega heeft me na maanden problemen om mijn huurder aan te sluiten, gewoonweg mijn huurder zonder gas en electriciteit gezet. Mega heeft bevestigd dat Mega een vergissing gemaakt heeft waardoor Mega niet in staat was mijn huurder aan te sluiten.
    Mega blijft me verbruik aanrekenen dat niet door mij gedaan is maar door de overnemer.
    Ondanks tientallen emails en telefoons blijft Mega vasthouden aan foute informatie.
    Dez administratie van Mega is dolgedraaid. Dit moet echt stoppen.

  17. Kies niet voor Mega! Die hebben na één jaar variabel tarief ZELF en ZONDER AKKOORD contract naar vaste prijs omgezet. Toen ik kloeg over hoge prijs zeiden ze zelf dat de prijs hoog staat en dat ik naar variabel kan veranderen. DAT BEDRIJF BEDRIEGT U DUS ZONDER UW AKKOORD.

  18. Spijtig dat ik verander ben naar mega . Terug naar oude leverancier gegaan . Begin dec 2020 naar mega 1ste factuur betaald op 22 dec daarna kreeg opnieuw een factuur betalen voor 9 jan . Nog nooit meegemaakt dat men zo vlug opnieuw een factuur moet betalen, Bij andere leverancier correct elke maand en niet vroeger .Ik ben alleenstaande kon dit niet direct betalen . Na 3 maanden opnieuw naar oude leverancier . Nu problemen met betaling ook doe ik mijn best om een bedrag te storten . En word een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld.





Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *