Scarlet – Ervaringen, Klachten & reviews

Scarlet is een dochteronderneming van Proximus. Less is more en daarom richt Scarlet zich op mensen die voldoende hebben aan een basispakket voor internet, telefonie en digitale tv, en combineert deze diensten bovendien in één bundel: Scarlet Trio.

Klantendienst Scarlet: 02 275 27 27


22 Antwoorden op “Scarlet – Ervaringen, Klachten & reviews”

  1. zeer tevreden , altijd dezelfde factuur , 40 euro , geen verassingen meer zoals vroeger bij telenet waar mijn facturen nooit hetzelfde bedrag hadden en minstens het dubbele waren .

  2. Supertevreden betaal 40 euro voor digitale en internet vaste telefonie en zit met 4 toestellen tegelijk op internet en geen onderbrekingen zit nu al 8 jaar erbij en ik blijf tevreden af en toe al compensatie gekregen als er iets was en meestal dan een korting op de rekening.

  3. Cetinel Nazik schreef:

    Altijd verschillend fakturen! heb gebeld om te vragen waarom komt mijn facturen altijd meer ze zei dat het “voorschotfactuur”? is.nog in september heb ik voor maandelijks betaald in het begin van oktober een faktuur voor 60€..TELEFONISCH bereiken is niet mogelijk.of half uur lang aan lijn wachten.. Niet tevreden. Niets tevreden…

  4. Lylianne De Wolf schreef:

    L.S.,
    Hoewel ik lang tevreden geweest ben over Scarlet, nu ben ik zeer ontevreden. Ik stuurde Scarlet al meerdere keren dat ik problemen heb met TV en PC, maar ik krijg geen antwoord, laat staan hulp!
    Vandaag bvb kon ik maar ENKEL alleen BRT kijken en niets anders. Pas na 22u kon ik ook alle andere zenders zien..;
    Ook mijn PC blijft soms stilstaan. Ik ben dit beu. Wat kan er gedaan worden?

  5. Inge Smet schreef:

    Ik ben niet tevreden over hun service, uren bellen om binnen te geraken, trio pakket wordt geblokkeerd, de fout ligt bij Scarlet hun department boekhouding. Gevolg heel weekend geen tv, bel je krijg je een medewerker die zegt wacht efkes mijnheer het is over 1 uur gefixt, yeah right… Niks dus, terugbellen, deze keer een andere die weet niets over het dossier, eum Hallo zegg (waarom wil je per se mijn klantnummer beginnende met de S van snotneus…) Spijtig dat er genne goedkopere is…

  6. veerle.denaeyer schreef:

    Zijn al weken bezig met het in orde brengen van mijn BASE abonnement naar Scarlet. Telkens ik mail beweren ze er mee bezig te zijn. Raad echt aan niemand aan!! Echte prutsers!!

  7. De Laet schreef:

    Ik ben al 5 weken aan het wachten om van telenet ( Gsm/wifi)over te stappen naar Scarlet. Sim kaart van Scarlet is actief. Maar niet te gebruiken.
    Ze sturen mij dan ook nog een rekening . Dus de maand september moet ik dubbel betalen.
    Mijn dochter heeft sinds een week niks bereik meer. Elk telefoontje krijg ik te horen dat het binnen 48 uur in orde is . Een beetje geduld mevrouw. Omdat ze merken dat ik licht gefrustreerd geraak. Verbreken ze de lijn bij het tevredenheid enquête.

  8. Sigrid Demuyt schreef:

    Gangsters !

    Na stopzetten (door henzelf) nog maanden facturen ontvangen tot incassoburo toe !!

  9. Paul Destrooper schreef:

    Ik ben meer dan een maand aan het wachten op een oplossing voor mijn scarlet telefoon waarmee ik niet kan telefoneren. Vele telefoons en 2 techniekers maar geen oplossing. Telkenmale belofte om mij terug te bellen wordt niet ingelost en de diensten van scarlet zijn niet of moeilijk te bereiken.

  10. Rita Descheemaeker schreef:

    Wat moet ik doen voor een nieuwe afstandsbediening die van mij werkt slecht?

  11. Al weken aan het wachten omdat ze mij bellen voor een afspraak vast te leggen voor de verhuis. In hun systeem staat blijkbaar dat ze het al geregeld hebben, helemaal niet dus. Na meermaals telefonisch contact opgenomen te hebben met Scarlet, altijd maar te horen krijgen dat ze er niet veel aan kunnen veranderen.. Dat ik geduld moet hebben. Echt schandalige en ook onprofessionele service.

  12. Peter Goorts schreef:

    Scarlet leverde zodanig slechte service op mijn poco lijn dat telewerk niet mogelijk was. Dat was nochtans de reden waarom ik internet aangekocht had. Toen ik wou opwaarderen naar de snelle Loco dienst kon dit niet en extra volume kon ik niet bijbestellen omdat mijn upgrade administratief niet behandeld kon worden. Scarlet weigerde mij gebruik te laten maken van mijn herroepingsrecht en op het moment dat mijn contract verviel sloten ze de foute lijn op mijn andere verblijfsplaats af. Nadat ik heb bedreigd had hadden ze de dienst stopgezet maar dit zonder me de kans te geven bij een andere operator dienst te vragen. Gedurende de tientallen gesprekken hebben ze me steeds beloftes gemaaakt maar nooit gehouden. ik ben belogen en bedrogen. Maanden nadat mijn dienst stopgezet was blijven ze factureren. Gedurende de hele leidensweg is hun portal voor klanten onbruikbaar gebleken en kreeg ik nooit communicatie per email of portal. Scarlet heeft me honderden euro’s gekost en vele uren aan de telefoon en in schrijven. NOOIT MEER MET DEZE BENDE OPLICHTERS

  13. de martelaer schreef:

    Ik wou overstappen van Scarlet naar Telenet, omdat ik niet tevreden ben van hun service. Scarlet heeft vroegtijdig 1 GSM nummer van de 3 nummers op non actief gezet. Wil het niet lukken juist de nummer van onze zaak. Wij hebben deze het meeste nodig, zeker nu we klanten een afspraak moeten maken. Al vele telefoontjes later staan we hier: telkens een dossier op maken (ik denk dat dat al een serieuze berg is), maar op dat knopke drukken om op actief te zetten kunnen ze niet, ze kunnen deze dienst niet bereiken (ze hebben waarschijnlijk een nummer dat niet meer actief staat of hebben als provider geen internet!!!) Vandaag nogmaals geprobeerd bij de klantendienst, nu laten ze je gewoon meer dan 15 minuten in wacht staan, heb dan maar met een ander toestel gebeld om te vragen of er nog gewerkt wordt vandaag en ja hoor … ze hebben weer een dossiertje gemaakt want ze kunnen de andere dienst niet bereiken…

  14. johnny jamar schreef:

    Niet overstappen naar Scarlet. Blijf waar je bent. Heb aanvraag ingediend in oktober 2020 en ben nog steeds aan het wachten na herhaaldelijke telefoons, emails en messenger berichten. Zelfs geprobeerd via de ombudsdienst telecom maar allemaal tevergeefs. Erger nog. Ze hebben me 8 dagen zonder internet gezet en sinds 16 maart zonder vaste telefoon. Ze zijn de naam provider niet waardig. Eigenlijk zouden ze hun licentie moeten afnemen.

  15. Vermeulen Lindq schreef:

    Zeer ontevreden. Onbetrouwbaar en leugenachtig bedrijf. Ondanks domiciliering werd blijkbaar door de bank 3€ te weinig betaald. Afsluiting zonder mail, brief of telefoon van alle lopende abonnementen.ondanks herhaald bellen en beloften na 2 weken geen enkele actie ondernomen door Scarlet, wel beloftes. Ook verandering van provider met behoud nummer kon zgn ook niet !
    Van armoe overgestapt naar Proximus waar ik dezelfde dag nog terug mobiel kon bellen.rest volgt (hopelijk).
    Scarlet: onbetrouwbaar

  16. Pol Anseeuw schreef:

    Wij zitten sedert 16.00 uur zonder internet, vaste telefoon en TV. Na een telefoontje naar hun technische dienst vernam ik dat er geen sein doorkwam door werken verder in de straat en dat het probleem helemaal niet bij mij lag. Er zou een technieker langs komen maandag 10 mei!!! Dus 3 dagen afgesneden van de buitenwereld. Ik belde naar de verantwoordelijke van de werken die mij later meedeelde dat hij ook niemand kon bereiken. Welke provider is betaalbaar en vooral betrouwbaar?

  17. Onvoorstelbaar geklungel
    Teveel aangerekend verbruik
    Telefonistes die inhaken omdat ik – op een rustige manier – mijn beklag doe over Scarletservice.
    Ongevraagd opzeggen abonnement.
    Administratief zwak : Scarlet weet niet wanneer we overgestapt zijn naar andere provider.
    Na jarenlang klant te zijn geweest met 3 telefoonnummers bij Scarlet, stappen 2 kinderen over naar een coöperatieve provider Neibo. Na de opzeg van het abonnement stuurt Scarlet een rekening voor een extra maand, de eerste maand die de kinderen al bij Neibo klant waren. Het duurt weken vooraleer Scarlet een creditnota maakt voor die onterecht aangerekend verbruik. Reden : Scarlet “kon niet achterhalen wanneer deze nummers werden overgedragen aan Neibo.”???
    Bij het begin van de daaropvolgende maand blijkt dat Scarlet zomaar het abonnement van de derde dochter heeft stopgezet, zonder verwittiging. Bij contact met Scarlet om de situatie terug recht te zetten, blijkt een rechtzetting tot 3 weken te kunnen duren. Weg nummer!
    Gevolg : nieuw nummer aan te vragen bij andere provider met alle gevolgen vandien (verwittigen van alle contacten over dit nieuwe nummer.

  18. Jolien schreef:

    Ik verhuisde eind juni dus wou mij modem meenemen.

    08/06/21: aanvraag gedaan voor verhuis van modem.
    29/06/21 eerste afspraak: blijkt dat het signaal van de proximuskabel te zwak is, nieuwe afspraak nodig. Onmiddellijk gebeld – 15 min in de wacht om dan te horen dat ik best naar Proximus bel. Naar Proximus gebeld – daar het antwoord gekregen dat Scarlet dit zelf moet installeren. Opnieuw naar Scarlet gebeld, opnieuw 15 minuten in de wacht om tot de conclusie te komen dat ik niet bij ‘afspraak technieker’ moet zijn maar bij ‘vraag over een factuur’ om een nieuwe afspraak te maken? Aangezien zij binnen de firma niet kunnen doorschakelen, moest ik opnieuw bellen
    Opnieuw gebeld – eerstvolgende afspraak 02/08/21. (ik moet van thuis uit werken)
    Gezegd dat dit onmogelijk is. Opeens toch een mogelijkheid om 06/07/21 langs te komen.
    05/07/21: telefoon van Scarlet: ‘kabel niet klaar, u moet een nieuwe afspraak maken ik verbind u door met Scarlet’
    20 minuten in de wacht.
    Eerst volgende afspraak (opnieuw) 02/08/21. Alweer uitgelegd dat dit niet mogelijk is.
    Mevrouw aan de andere kant van de lijn verstond dit. Plant mij in op vrijdag 09/07/21.
    Vrijdag is aangekomen, ik krijg maar geen bericht dat de technieker onderweg is.
    Na zelf informeren bij Scarlet, blijkt dat mijn afspraak helemaal niet vastgezet is geweest en dat er geen ‘historiek’ van het gesprek gemaakt is.
    Opnieuw een zeer vriendelijke dame aan de lijn, die geduldig luisterde naar mijn verhaal (op mijn ietwat geïrriteerde toon) en mij wist te vertellen dat de kabel weldegelijk klaar was op 05/07/21.
    Geen probleem met deze laatste persoon, zeer vriendelijk en professioneel, geen leugens (hoop ik), uitgelegd waarom ze toch afgebeld hebben op 05/07/21 (ze raden blijkbaar aan om drie dagen te wachten na preparatie van de kabel…?).
    Derde afspraak, nu op 13/07/21….
    Hopelijk laatste.

    Ikzelf werk in naverkoop/klantensupport. Dit is een lachertje.

  19. Wat een stelletje onbenullen en boeven bij elkaar.
    ik zou nooit zaken doen met Scarlet als je een andere keuze hebt.
    Een verhuis met scarlet? Neem AUB een andere provider.

    0/10.

  20. Naige maiters schreef:

    Wat mij enorm stoort aan scarlet dat wanneer je hun diensten belt om problemen op te lossen dat zij praktisch nooit bereikbaar zijn en als je dan eens contact hebt dat hun diensten ook nog onbeschoft en onrespectabel zijn. Zij leggen gewoon de telefoon neer als je blíjft aandringen op betere dienstverlening naar hun klanten toe. Maar indien je naar hun klantendienst belt voor aansluiting dat je direct contact hebt met hun diensten en zij enorm vriendelijk zijn. Over oplichterij gesproken. Ik heb besloten om over te gaan naar een andere provider. Ik doe hier een oproep aan alle klanten van scarlet om niet langer klant te blijven met scarlet. Want scarlet is goedkoper maar zij spelen dat ook uit om u te kleineren en dat ge nog blij mag zijn. Want zij kunnen u met opzet pesten vanuit hun diensten door u netwerkverbinding te saboteren.

  21. Patrick Westelinck schreef:

    Waardeloze dienstverlening en onuitgevoerde beloftes: kies best een andere provider vanaf het begin.
    Bij de aankoop van een woning hebben we samen met de vorige eigenaar geprobeerd om de overschakeling zo vlot mogelijk te laten verlopen. Natuurlijk krijg je bij Scarlet al onmiddellijk te horen dat dat enkel kan door eerst alles op te zeggen, materiaal in te leveren, een nieuwe account aan te maken en te wachten op de installateur. In de praktijk staat alle materiaal daar natuurlijk al, maar dat is te makkelijk voor Scarlet.
    Na enig aandringen stelt men een oplossing voor: de vorige eigenaar zegt één maand op voorhand op, wij bevestigen intussen ons klant zijn, en er is voldoende tijd om met de technische dienst, die ons gaat contacteren, een afspraak te maken op de eind dag van de maand, zodat de overschakeling vlot verloopt. OK, we gaan er dus voor.
    Zoals al gevreesd, geen enkel contact vanwege Scarlet voor de installatie. Dan maar zelf gebeld met nog zeker een 10-tal dagen te gaan. Uiteraard weet men van niets en bevestigd men ons dat dat niet zal gaan, want eerst moet Proximus, die de lijnen beheerd, de vorige klant afsluiten, alvorens men iets kan doen. Na enig weerwerk, en wat wachten op overleg intern bij Scarlet, gaat men toch al (opnieuw) Proximus contacteren om de lijn te deactiveren en zal men proberen om ASAP erna de nieuwe connectie te komen installeren. Enkele malen wordt gezegd dat ze daarbij afhangen van Proximus (hun moederbedrijf !). Ik beëindig het gesprek dat ze al mijn gegevens (GSM, E-Mail) hebben om het te laten lukken. Natuurlijk niets. Op de eerste van de maand uiteraard via MyScarlet een niet zo vriendelijk bericht gestuurd om hun een allerlaatste kans te geven. Deze berichten krijg je ook niet in je mailbox, want zou eens kunnen worden gebruikt als bewijs ! We zijn nu reeds 2 weken ver in de maand: geen enkel teken van leven. Op MyScarlet vindt je dan terug dat men je bericht heeft verwijderd en heeft geantwoord dat men vruchteloos heeft geprobeerd je te contacteren. Straighth lie!. Afsluiten dit verhaal. Waardeloos. Totaal onprofessioneel.


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *