Streamz – Ervaringen, Klachten & reviews

Streamz is het Vlaamse antwoord op Netflix. Het is een samenwerking tussen DPG Media, Telenet en VRT.

Streamz kost per maand 11,95 euro.


26 Antwoorden op “Streamz – Ervaringen, Klachten & reviews”

  1. Geen #streamz voor mij. Veel te duur. Nu moeten we sebiet al 20€ betalen om naar het archief van de #VRT te kijken? Niemand die iets zegt over welke kwaliteit er gestreamed zal worden (720p, 1080 of 4K ?)

  2. StreamZ, “de Vlaamse Netflix”, kost €19,95 all in per maand. Netflix kost max. €15,99, Disney+ €5,8 en Amazon Prime €2,99 per maand. Intussen bestaan ook Play en Play More en noem maar op. Gaat toch gewoon grandioos falen of ben ik mis?

  3. ik hoop dat streaming kwaliteit zal verbeteren via app

    OOk “scrollen” in de weergave (paar minuutjes terug Of vooruit) ging heel moeizaam
    Streamen naar Apple TV verliep ook niet vlekkeloos, soms enkel geluid

  4. heb je telenet internet nodig om streamz te kunnen bekijken op een mobiel apparaat?
    Want ik heb nu play en kan geen tv kijken op een tablet. Heb internet van andere provider.

  5. De startprijs is ronduit belachelijk. Alle andere streaming diensten starten eerst op een erg laag bedrag. Amazon prime bijvoorbeeld op 3 euro, Disney op 5 (met voordelig jaar abonnement), Netflix was 8, enz.

    Bovendien geven de meeste een maand gratis uitproberen. Dat is bij Streamz al teveel van het goeie dus kan het maar 14 dagen.

    12 euro is teveel. HBO levert wel top kwaliteit maar die Vlaamse series zijn dit niet waard. Vermoedelijk heeft Telenet hier iets mee te maken want die zijn experts in het aanbieden van veel te dure abonnementen. Het kost zelfs 20 euro als je op 4 schermen tegelijk wil kijken!! Bij Disney+ zit dit in het basisabonnement

    Vooruitstrevend is het ook al helemaal niet want het komt enkel in HD terwijl bijna alle nieuwe televisies tegenwoordig 4K hebben. En inderdaad, alle andere grote streaming diensten bieden wel 4K aan. Bij Prime en Disney+ zit dit zelfs in het basis abonnement.

    Als je perse Vlaamse series wil zien bekijk ze dan op vrt.nu of VT4 app of VTM,.. Dat is gratis. (Maar wel niet altijd even simpel om dit op je tv te krijgen)
    Als je toch nog zoekt naar een extra streaming dienst kies dan gewoon Disney+. Zeker als je kinderen hebt. Het aanbod is gigantisch en vele malen beter dan Streamz en bovendien voor de helft van de prijs.

  6. zou het mogelijk zijn om de series en films die binnenkort verdwijnen uit het aanbod, om deze aan te duiden of op een aparte plaats te zetten?

  7. Wat is er gebeurd met het “nieuw” menu van filmkanaal streamz?!? bijzonder irritant dat je niet meer kan zien wat de nieuwe toegevoegde films of series zijn.

    Series / Drama/ Recent toegevoegd , bevat Spongebob , begrijpen wie begrijpen kan!! Indien ik niet de recente toegevoegde films kan terugvinden onder een normaal menu , hoeft het voor mij niet meer , bespaar ik me een hoop ergernis en zeg ik mijn abo op!

  8. Netflix opgezegd om van de “Vlaamse Netflix”, zijnde Streamz te kunnen genieten. Vooreerst de Vlaamse series, ofwel oude rommel, ofwel series die toch binnenkort te zien zullen zijn op de diverse TV-kanalen. Ondertiteling ontbreekt veelal bij Vlaamse series. Films, de meeste films zijn ook te zien op andere streamingsdiensten, mager aanbod van Vlaamse films en tevens ook al eerder uitgezonden. HBO films, ok, zeker geen slechte keuze, maar, de prijs !! 20 euro per maand in totaal voor extra films (Streamz +), belachelijk duur !! Te weinig instellingsmogelijkheden, geen app voor Windows. Geen aankondigingen van nieuwe series en films. Ook niet wanneer ze binnenkort verdwijnen Let op : ben je Telenet klant, en je logt in met je telenet account, terwijl je al een abo hebt bij Streamz.be, wordt dit nog eens aangerekend, dus dubbel betalen voor hetzelfde !! Ontgoocheling alom. Abo reeds opgezegd, terug naar Netflix. Nog veel werk aan de winkel of doodgeboren kind.

  9. Olivier schreef:

    Mager aanbod.
    Zijn prijs echt niet waard!
    Ht is ook zeer vervelend dat je niet kan kiezen welke aflevering wil zien.
    Als bv. Aflevering 8 hebt gezien, en je achteraf wil verderkijken start hij weer bij een vorige aflevering, en moet je elke keer weer verderspoelen om te beginnen waar je geëindigd bent.

  10. Van der Meeren Veronique schreef:

    Wij waren Play more, werden automatisch Streamz+. Leuk, dachten we… Aanbod minder kwalitatief en bovendien worden nieuwe films NIET apart aangekondigd. Je mag ze gaan zoeken in het toaalaanbod. SCHANDALIG vroeger kon het nochthans wel. Gebeld met Telenet, ja dat probleem kennen we. Oplossing ? Wil u uw abonnement opzeggen ?????

  11. de houwer willy schreef:

    het aanbod is jammerlijk, ik dacht dat nieuwe series er volledig gingen opstaan en niet elke week een aflevering zoals op de zender, waarom moet ik er dan voor betalen?
    zichzelf vergelijken met netflix is te gek voor woorden, van netflix krijg je soms 2 maal per week feedback in je mailbox, en alles wat nieuw is of komt vermelden ze! zal niet lang meer duren voor ik opzeg

  12. Heidi Luyckx schreef:

    Klacht Telenet ivm Discovery & History Chanels

    Beste Telenet,

    Ik kan mij niet vinden in uw eenzijdige beslissing om de Discovery en History Chanels te verwijderen uit het tv-aanbod. Dit was altijd het grote argument om klant te blijven bij uw tv-diensten. Bovendien heb ik nu een 2de seizoen gemist van een serie waar ik al maanden naar aan het uitkijken was.
    U heeft mijn contract met u eenzijdig omgezet naar ‘Streams’ maar u laat deze zeer gewenste zenders uit dit pakket. Hiervoor zou ik dan +_250% meer moeten betalen !!! Dit is ongehoord en ongezien… schandalig !!
    Nu dit ‘Streams’ aanbod voor mij geen meerwaarde heeft, heb ik dit contract opgezegd. Ik behoud voorlopig een gewoon minimum service om tv te kunnen kijken en ga voorlopig op onderzoek naar alternatieven.
    Ik weet dat ik zeker niet de enige ben met deze klacht, dit blijkt uit de gesprekken die ik heb met mijn vrienden en familie en met medewerkers van uw klantendienst.
    Ik hoop dat dit u tot inzicht doet komen… Vernieuwing mag nooit ten koste gaan van de tevredenheid over het originele, niet ten koste een aanbod wat goed was… U zou eerder dit ‘goede aanbod’ moeten uitbreiden en meer documentaire zenders moeten aanbieden… dan zou u een uniek aanbod hebben… Nu probeert u mee te lopen met Netflix, Apple TV en Discovery, maar u gaat nooit hun aanbod kunnen aanbieden, laat staan overstijgen, bovendien zijn ze goedkoper… maak uzelf uniek door iets aan te bieden wat zij ‘niet’ hebben, iets wat zij ‘niet’ aanbieden…

    Vriendelijke doch teleurgestelde groet
    Heidi Luyckx

  13. Via HLN een gratis maand Streamz geactiveerd. Ben nu na een week al klaar met het aanbod! Man man man, ik ga toch ni betalen voor ‘Jani Gaat’, ‘De Kampieoenen’ of godbetert ‘De Familie Backelau’ …!? Echt een zeer bedroevend aanbod, en dat voor de zotte prijs van 12€?? Dag Jan!

  14. Het aanbod is wat het is:

    – Geen films de moeite waard, die die enigsinds nog interesse opwekken moet je extra betalen in streamz+.

    – HBO wel top maar wat is het verschil met Telenet +?

    – connectiviteit met Chrome cast op drukke uren niet stabiel. (vrtnu, noch Netflix hebben dit probleem)

    Conclusie: duurder dan de rest, nog werk op de technische kant, de oportuniteit om HBO series in te halen, maar meer niet..

    Spijtig

  15. Wij hebben sinds kort Streamz op Proximus TV. We moeten eerlijk zeggen, het is zijn geld niet waardig. Er zijn nog heel veel mankementen die gemakkelijk op te lossen zijn om het gebruiksgemak te verbeteren. Hieronder enkele van deze:
    – Automatisch overslaan van intro bestaat niet
    – Automatisch overschakelen naar volgende aflevering met overslaan aftiteling, bestaat niet
    – Je kan op meerdere schermen kijken, ok. Maar als je bv. van uw TV wilt verder kijken op uw smartphone onthoud Streamz niet waar je gebleven was. Alle afleveringen doorspoelen dus die je reeds op TV had gezien.

    Ook moeten we zeggen dat het aanbod niet echt 12 euro per maand waardig is. Alle Vlaamse series zijn herhaling of komen nog op TV. Waarom dan 12 euro in de maand betalen voor geen exclusiviteit te genieten? Mocht dit abonnement de helft kosten van wat het nu kost zou dit de goede prijs zijn. Netflix is momenteel nog altijd de topper met een breed gamma aan programma’s voor jong en oud waaronder veel exclusieve series. Wij betalen dus niet meer verder voor Streamz.

  16. Magali schreef:

    Vrij ontgoocheld in Streamz om volgende redenen:
    Niet zo ruim aanbod. Veel van de programma’s zijn gewoon (al jaren) op tv te zien.
    Ik ervaar heel veel technische mankementen:
    1. programma’s haperen CONSTANT. Op die manier is het echt geen plezier om te kijken.
    Ik moet constant de pagina herladen. Ben ik de enige die dit ervaart? Bij Netflix, Youtube, VRT, GOplay,… heb ik dit niet.
    2. Zoekbalk werkt niet + je kan ook niet zoeken op genre
    3. beschrijving van programma’s is vaak maar deels zichtbaar.
    4. geen internationale ondertitels, in geen andere talen ingesproken, geen link naar gerelateerde programma’s
    Bij Netflix heb je veel meer voor je geld ☹

  17. Streamz aan het proberen en ik heb Netflix stopgezet. Het aanbod op Streamz spreekt wel aan. Vooral de HBO-series.

    MAAR.. en er is helaas een maar. Het technische gedeelte is echt bedroevend. Het streamen hapert de hele tijd (en nee, de Internetverbinding is goed want met Netflix of Disney nooit problemen) en nu plots kan ik zelfs niet meer bekijken. Er komt gewoon een berichtje dat er een technisch probleem is.

    Jammer want het heeft wel potentieel (al boeien de Vlaamse programma’s op de site me niet). Ik denk dat ik volgende maand gewoon weer Netflix neem. Puur omwille van de slechte ondersteuning en streamkwaliteit, niet de inhoud.

  18. gus janssens schreef:

    ben overgestapt van netflix naar streamz+,vind het niet kunnen dat gedeelde accounts maar een fractie moeten van wat ik moest betalen . het aanbod is veel beter als netflix,heb geen probleem met streaming langs apple tv met ethernet kabel.

  19. Marleen Toch schreef:

    Telkens ik goed op dreef ben om een serie te bingen, stop Streamz ermee. Nog altijd problemen met de techniek ?
    Zouden jullie eerst de techniek willen verbeteren, en dan pas zoveel geld vragen ? Promotiegewijs toch geen slecht idee ?

  20. Streamz 14 dagen gratis.
    Het streamen hapert heel de tijd niet aangenaam om zo een serie te kijken.
    Dit kan veel beter en het is duur.

  21. Echt zijn geld niet waard pruts oude series films uit de tijd van…. geef mij maar netflix

  22. Ik ben heel tevreden met het aanbod van Streamz+. Wel wat aan de dure kant maar voor mij het zeker waard. Enkel jammer dat er op technisch vlak nog heel wat werk aan de winkel is. Beschrijving van serie of film is maar deels zichtbaar waardoor ik vaak zelf nog moet opzoeken op Google / IMDB over wat het precies gaat, trailers zijn ook niet beschikbaar. De aftiteling kun je enkel maar handmatig doorspoelen (op zich niet zo erg) zodat je vlugger de volgende aflevering kan bekijken. Aftiteling die makkelijk 2 tot 3 minuten duurt. Geen optie om onmiddellijk de volgende aflevering te bekijken zodus zoals bij Netflix wel het geval is. Onlangs een serie bekeken, gestopt, dag erna willen verder kijken, om tot de conclusie te komen dat Streamz niet onthouden had tot waar ik was gekomen. Zat aan aflevering 10 terwijl het ingesteld stond op aflevering 7!? Dus dan maar terug handmatig naar de juiste aflevering gezocht (wat ook geen evidentie is, de overzichtslijst van afleveringen terug vinden). Of stoppen aan 20 minuten binnen de aflevering en bij het willen hervatten terug ingesteld op het begin van de aflevering. Een streamingdienst die duidelijk nog in z’n kinderschoenen staat op technisch vlak waardoor ik de 20 euro maandelijks voorlopig nog wel wat duur vind. Daarnet hele leuke serie aan het binge watchen maar wegens technisch probleem kan ik niet meer verder kijken … Behoorlijk irritant als je net naar de seizoensfinale ging kijken …

  23. Ben nu in gratis testperiode…een geluk want streams trekt op niks! De programma’s haperen altijd. Je kan geen enkele aflevering volledig uitzien zonder hapering of problemen. En heel duur. Netflix is goedkoper en hun aanbod is tig keren meer. Weg met streamz!

  24. Ben net The Long Night (Game of Thrones) aan het bekijken: dat wordt wel een heeeeeel lange aflevering. Niet een of twee keer, maar echt constant onderbrekingen.

  25. Griet n schreef:

    Net klant geworden, maar niet tevreden! Programma’s haperen constant en de ondertitelingen kloppen bijna nooit of komen ver achter!

  26. Streamz is goed als je het laatste van het laatste nieuw in huis hebt. ios 13 en android 7 nodig voor gewoon wat te streamen. Met een ios 12 toestel kan ik al niet meer kijken, alles daar onder android 7 valt de verbinding weg. Streamz is pas intressant als je het laatste nieuwe spullen voor het kijken van filmpjes in huis hebt. Op oudere tablets en telefoons weigert deze dienst. Zo heb ik ook een verzoek ingediend om een kwaliteitsinstelling optie in de instellingen te voorzien per apparaat waar je bent mee ingelogd. Nu kan ik handmatig de kwaliteit zelf selecteren per stream omdat ik tablets hebben die niet werken met full HD. Het was gemakkelijker geweest kon ik deze in de instellingen op dat apparaat zelf vast zetten zo hoef ik maar gewoon te kijken zonder te switchen per video. Netflix en Disney Plus bieden deze optie en kan je de streamingskwaliteit op je account vast zetten. Dit geldt ook voor Amazon Prime Video. Ik heb al meer dan een jaar deze dienst die in mijn Telenet abonnement zit. Deze optie is nog steeds niet beschikbaar. Als het werkt werkt het en is perfect naar te kijken. Hopelijk verandert dit in de toekomst.


Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *