Welke recente benzinemotoren van grote wagens (break of suv) zijn echt geschikt voor lpg?

Welke recente benzinemotoren van grote wagens (break of suv) zijn echt geschikt voor lpg?
Bvb Mercedes E, a6, sorento, edge, superb,…

10 Antwoorden op “Welke recente benzinemotoren van grote wagens (break of suv) zijn echt geschikt voor lpg?”



  1. Carina schreef:

    Ik vrees geen enkele als je een installatie
    laat inbouwen.
    Wij kochten ooit zulke wagen , de ene miserie achter de andere , de kleppen . Kosten van steeds rond,de 2500€
    Hij heeft uiteindelijk een harde knal gegeven en dat was het dan.
    Als de gas installatie er standaard inzit heb je dat niet

  2. dit is de reinste onzin , er is geen enkele fafriek die speciale motoren bouwt voor lpg , het is aan de plaatser om er een extra kopsmering bij op te zetten voor de goede werking van uw installatie en smering van het motorgedeelte, ook in een fabriek word die er extra bij opgezet op een apparte lijn

  3. Carina schreef:

    Bedankt voor de update , was mij altijd anders verteld en was de grote fout door de plaatser.

  4. het is inderdaad de fout van de plaatser , als hij de kopsmering niet plaatst krijg je achteraf problemen met de kleppen en dergelijke omdat die dan te droog komen te staan , ik heb zelf op de ford gewerkt en daar kenden ze geen verschil in motoren tussen gewoon en op lpg ,

  5. Wij rijden al 10 jaar op LPG. Keuring is ondertussen strenger geworden en dus ook meer kosten, en er kan natuurlijk altijd iets zijn…..

  6. Je er zeker van vergewissen dat het een goede installateur is. Dan komt dat in orde, wat ik persoonlijk niet zou doen is een wagen met een lichte motor kopen om deze dan op gas te zetten. Maar dat is persoonlijk.

  7. is wel bijna gratis rijden als je een verbruik hebt van 5liter/100km 😉

  8. lpg maakt snel een voordeel bij zware motoren, het verbruik daalt immers drastisch, bij lichte motoren is dit eigenlijk maar een kleine winst en zullen er al heel wat km. gereden moeten worden voor je de winstmarge zal zien.
    Een kleine wagen verbruikt laat ons zeggen +/- 5 a 6 l , dit is een gok, maar zou toch niet veel meer mogen zijn . Een serieuze pick-up zal dit al snel verdubbelen wat dan ook duidelijk maakt dat de winst op verbruik veel groter en sneller is .
    1.Een wagen die niet als standaard lpg uit de garage rolt zal extra smering nodig hebben. Hij krijgt het namelijk warmer.
    2. extra tank in je auto.
    3. Mindere prestatie’s
    4. Hoger in taks ( denk ik ).
    15.000 km per jaar is benzine rijden voor mij
    30.000 km per jaar diesel
    Lpg meer dan 30.000 km

  9. Er rollen geen wagens op lpg vd band…
    wederom, welke hedendaagse motoren zijn geschikt?

  10. Goh, het antwoord op deze vraag is simpel.
    Eigenlijk kunnen ze allemaal ( de meeste dan toch) op gas geplaatst worden of op cng.
    Doe je er goed aan , dat zijn een hoop vraagtekens want in theorie zijn ze er niet op voorzien.

    En er zijn zeker nieuwe wagens op lpg te verkrijgen , alleen moet de invoerder hem willen aanbieden.
    Een skoda kan bij wijze op lpg geplaatst worden , maar een Dodge ram ook. De 2de kan je wel krijgen reeds met lpg vanuit de garage, de skoda dat zal moeilijker zijn .
    Wat ik gewoon wil zeggen , ga niet enkel uit van de prijs aan de pomp om op lpg te rijden. Een slechte installatie zal je veel geld kosten.





Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *